A Gorpcore egy olyan 2017-ben útjára induló stílusirányzat, mely a túrázóktól meríti ötleteit. Lényege a kényelmes és praktikus darabokban rejlik, melyek bármikor megfelelnének egy kiránduláshoz a természetben. Olyan darabok tartoznak bele, amik bővek, természetes színűek, pufik - márkák tekintetében pedig a The North Face, Patagonia és a Carhartt a nyerő választások.
A világjárvány óta egyre nagyobb az igény arra, hogy a fizikai és mentális egészségünk érdekében több időt töltsünk a szabadban. Ez is szerepet játszik abban, hogy a Gorpcore egyre növekvő trend, mivel praktikussága és funkcionalitása lehetővé tette a stíluskedvelők számára, hogy kényelmesen és stílusosan élvezzék a szabadban töltött időt.
Egy pufferkabát vagy mellény kihúzott cipzárral, alatta gyapjú pulcsival, ami alól kikandikál még egy réteg - ez alap ha Gorpcore-ról van szó.
Honnan is kapta a nevét? A Gorpcore a túrázóra vagy szabadtéri felszerelésére utal, amelyet tudatosan alakítanak át hétköznapi viseletté. Neve a "Good ol' Raisins and Peanuts", a túrázók által használt köznyelvi kifejezésből származik. A plüss pulóverek, nejlon széldzsekik, vízálló nadrágok és a túrahátizsákok mind olyan cikkek, amelyeknek a dizájnja és népszerűsége újjáéledt, és óriásit hódít ma a az utcán és a kifutón egyaránt.
A mozgalomnak számtalan alapító márkája mára átkerült a mainstreambe, de sok olyan is van, amelyik nem. Vannak olyan márkák, amelyeket inkább a túrázók és kempingezők ismernek, mint a divathét látogatói.
Hogyan is néz ki a gorpcore? A normcore és a techwear területén kívül helyezkedik el - de éppen eléggé a határon mozog ahhoz, hogy némi zavart keltsen és elbizonytalanodj. A normcore-t és a techwear-t soha nem fogják összetéveszteni a gorpcore-ral, de ez fordítva nem feltétlenül igaz. Tekintsük ezt a gorpcore alapozójának - a márkák, a darabok, a filozófia és a vonalvezetés alapján.
Az első dolog, amit valószínűleg észrevehetsz a gorpcore kapcsán azok a színek. Mind hasonló föld színű árnyalatok, barna, khaki, fekete, terep minta - amik a hagyományos kempingfelszerelések stílusát tükrözik. A Nike megújult ACG termékcsaládja is erre erősít rá - a techwear titán Errolson Hugh távozása óta a földszínek és a retró ihletésű fényes színek felé helyezi a hangsúlyt.
Fontos összetevők: pufi darabok, rétegesség, logók, légáteresztő alapok, bő nadrágok, gyapjú és plüss pulóverek, széldzsekik.
A gorpcore lényege az a gondolat, hogy semmi sem stílusosabb, mint a ruhák, amik valójában nem stílusosak. A praktikus és funkcionális ruházat a csúcs, mivel ezeket a darabokat hagyományosan olyan tevékenységekhez tervezték, amelyekspeciális öltözetet igényelnek, mint a síelés, túrázás, futás és mountainbike-ozás.